Šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes. Turpinot lietot šo vietni, jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanai. Uzzināt vairāk.
LAPAS KARTE SAITES RSS
 
 

„Latvijas Vēstneša” vadības viedoklis

11.05.2010.

Informāciju sagatavoja VSIA “Latvijas Vēstnesis”

Par biznesa portālā NOZARE.LV 11. maijā publicēto LDDK viedokli „LDDK: Latvijas Vēstneša finanšu situācija liecina, ka uzņēmums jālikvidē”

Latvijas Darba devēju konfederācijas (LDDK) apgalvojumos noklusēta svarīga informācija, liedzot objektīvu un precīzu situācijas izklāstu. No valsts SIA „Latvijas Vēstnesis” ieņēmumiem tiek finansēta likumu un citu Saeimas, Valsts prezidenta, Ministru kabineta, Satversmes tiesas un ministriju pieņemto aktu publicēšana (izsludināšana) un tiesību aktu sistematizēšana. LDDK iebildumu dēļ ilgstoši tika kavēts lēmums par oficiālas e-publikācijas ieviešanu Latvijā, un oficiālās informācijas izsludināšana aizvien notiek papīra formātā, kura ražošana arī prasa līdzekļus.

Uzņēmējdarbības veicināšanai paredzēti virkne atbalsta pasākumu, un uzņēmējiem noteikti arī dažādi atvieglojumi saistībā ar obligāti publicējamo informāciju. Tas nozīmē, ka šogad un nākamgad saruks obligāti publicējamo sludinājumu / paziņojumu apjoms, kas šobrīd un turpmākajos pāris gados vēl ir finanšu avots valsts funkcijas veikšanai (t.sk. normatīvo aktu izsludināšanai). Piem., viens no samazinājuma iemesliem - 2010. gada 15. aprīļa Komerclikuma grozījumos noteiktie atbalsta pasākumi.

Tādēļ, lai turpmākos pāris gadus nodrošinātu valsts funkcijas īstenošanu un lai veiksmīgi ieviestu Valsts oficiālo elektronisko publikāciju pieejamības veicināšanas koncepcijā (Ministru kabinets to akceptēja 30. martā) paredzētās reformas saistībā ar maksas samazināšanu par oficiālajām publikācijām un sludinājumiem / paziņojumiem, 2009.gada peļņas lielākā daļa - Ls 536 958 - tiek atstāta valsts SIA „Latvijas Vēstnesis” rīcībā. Priekšnoteikums - nodrošināt valsts funkciju un, ieviešot oficiālu e-publikāciju, tuvākajā nākotnē samazināt sludinājumu izmaksas.

Precizējam informāciju: koncepcijā noteikts, ka oficiālā publikācija ir valsts funkcija, ko nākotnē jāfinansē no valsts budžeta, bet šobrīd valsts finansējums šīs funkcijas veikšanai nav paredzēts. Pašreizējos apstākļos tam nav līdzekļu. Jautājumu par finansējuma piešķiršanu plānots pārskatīt pēc diviem gadiem (tā to paredz koncepcija).

Līdz tam valsts SIA „Latvijas Vēstnesis” jānodrošina valsts funkcijas īstenošana par ieņēmumiem, kuri iepriekšminēto iemeslu dēļ būtiski samazināsies, turklāt arī jāveic reformas saistībā ar plānoto oficiālo e-publikācijas ieviešanu.

LDDK ģenerāldirektore NOZARE.LV pauž viedokli, ka valstij būtu jāizvēlas cits tiesību aktu konsolidēto versiju piegādātājs, paredzot šī pakalpojuma nodrošināšanai valsts budžeta finansējumu – iespējams, šādi atklāti tiek lobētas LDDK biedra SIA „Lietišķās informācijas dienests” vēlme balstīt savu biznesu, veicot valsts funkcijas par valsts budžeta līdzekļiem. „Latvijas Vēstnesis” jau iepriekš paudis aizdomas, ka strukturālo reformu aizsegā kāds grib faktiski privatizēt valsts pamatfunkciju un – apzinoties vai neapzinoties nodarījuma smagās sekas sabiedrībai – gūt no tās antikonstitucionālu peļņu. Tiesības nav luksuss, ko var atļauties turīgā sabiedrības daļa, tām ir jābūt pieejamām visiem sabiedrības locekļiem bez izņēmumiem. Cenšoties pārņemt normatīvo aktu sistematizēšanu vai konsolidēšanu privātās rokās, uzņēmēji vēlas privatizēt klasisku valsts funkciju un savās interesēs tirgot informāciju, kura valstij visiem jānodrošina bez maksas.

U Z Z I Ņ A I

Oficiālā informācija ir valstiski noteikta informācija, ar kuras izziņošanu sabiedrībai iestājas noteiktas tiesiskās sekas (nosacīti to var iedalīt divas daļās: normatīvie akti un paziņojumi / sludinājumi, ko valsts noteikusi kā obligāti publicējamus). Normatīvie akti (likumi, Ministru kabineta noteikumi) nevar stāties spēkā, kamēr tie nav oficiāli izsludināti. Kopš 1993. gada Latvijā šī oficiālās publikācijas funkcija tiek īstenota, oficiālo informāciju publicējot laikrakstā „Latvijas Vēstnesis”.

Lai iedzīvotājiem būtu ērti iepazīties ar oficiālā laikraksta saturu, tas bez maksas pieejams internetā www.vestnesis.lv, taču šobrīd e-versijai ir vien informatīvs raksturs. Ar 2011. gadu Latvija paredzējusi atteikties no papīra laikraksta un ieviest oficiālu e-publikāciju, tas ir, valdības pieņemtā koncepcija par oficiālo e-publikāciju („Valsts oficiālo elektronisko publikāciju pieejamības veicināšanas koncepcijā”) paredz, ka no nākamā gada elektroniski publicētajiem dokumentiem būs juridiski saistošs oficiālās publikācijas statuss.

VSIA „Latvijas Vēstnesis” NEKAD nav saņēmis valsts budžeta līdzekļus.

Bet par kādu līdzekļiem kopš 1993. gada Latvija izsludina likumus, MK noteikumus u.c. oficiālo informāciju un dara to pieejamu sabiedrībai? Kā jau minēts, Latvijas Vēstnesī jāpublicē divu veidu informācija: normatīvie akti un paziņojumi / sludinājumi.

Valsts noteikusi, ka par paziņojumu / sludinājumu publicēšanu ir jāmaksā, lai būtu ienākumi, par kuriem izsludināt arī likumus u.c. oficiālo informāciju. Tātad viena grupa sedz visas oficiālās publikācijas tapšanas un publiskošanas procesa izmaksas. Tādēļ paziņojumu / sludinājumu cena ir noteikta tā, lai Latvijai būtu līdzekļi, par ko izsludināt VISU oficiālo informāciju un sistematizēt tiesību aktus.

Par šiem līdzekļiem tiek arī uzturēta un attīstīta tiesību aktu vortāls www.likumi.lv (TM uzdevumā izveidots 2001. gadā), kuru BEZ MAKSAS var lietot VISA SABIEDRĪBA. Tas ir veids, kā šobrīd Latvija nodrošina, lai iedzīvotāji zinātu savas tiesības un lai oficiālā informācija būtu pieejama apstrādātā, sistematizētā un konsolidētā veidā. Iedzīvotāji to aktīvi izmanto, jo www.likumi.lv vidēji dienā reģistrēti 15 000 - 19 000 apmeklējumu.

Tikmēr privātā interneta vietnē šāds apstrādāts dokuments maksā Ls 0,85 vai arī noteikta mēneša abonēšanas maksa. Ja privāto vietni dienā apmeklētu vidēji 17 000 lietotāju, naudas apgrozījums sasniegtu vismaz Ls 14 000; mēnesī – vairāk nekā Ls 400 000; gadā – vairāk nekā 5 miljoni. Jājautā: vai šāda biznesa perspektīva nav vilinoša atsevišķiem informācijas biznesā iesaistītiem uzņēmumiem? Tā kā VSIA „Latvijas Vēstnesis” noraida LDDK pārmetumu par līdzekļu neefektīvu izmantošanu, jo nodrošina iespēju sabiedrībai zināt savas tiesības.

Oficiālās publikācijas finansēšanas modelis ir spēkā no 1993. gada. Izvēlēties finansēšanas modeli ir valdības tiesības. LDDK pārmet, ka šāds šķērssubsidēšanas mehānisms nav pieņemams. Atgādinām, ka valsts oficiālās elektroniskās publikācijas veicināšanas koncepcija paredz: oficiālā publikācija ir valsts funkcija, ko jāfinansē no valsts budžeta, bet šobrīd valsts finansējums šīs funkcijas veikšanai nav paredzēts. Plānots, ka šo jautājumu par finansējuma piešķiršanu pārskatīs pēc diviem gadiem.

Meklē pēc datuma!

 
 

Oficiālais izdevums

 
 
Klientu centrs
(oficiālo paziņojumu iesniegšanai u.c. pakalpojumi)

Ieeja: no Bruņinieku 53
Pasta adrese: Bruņinieku 41, Rīga, LV-1011

T.: 67898741
T.: 67898738
F.: 67898745
E-pasts: slud@lv.lv

8000 6000
Bezmaksas informatīvais tālrunis
Juridiskā adrese

Bruņinieku 41, Rīga, LV-1011
T.: 67310675
F.: 67312190
E-pasts: info@lv.lv

© 2011 VSIA „Latvijas Vēstnesis”
Ikvienam ir tiesības būt informētam par savām tiesībām un pienākumiem.
Latvijas Republikā oficiālo publikāciju – drošu un visiem pieejamu informāciju - nodrošina oficiālais izdevējs „Latvijas Vēstnesis” (kapitāla daļu turētāja ir Tieslietu ministrija).

LAPAS KARTE

 
 

Par mums

Oficiālais izdevējs
Misija un vīzija
Stratēģija
Struktūra
Normatīvie akti
Privātuma politika
Pētījumi
Starptautiskā sadarbība
Vakances
Logotipi
Sīkdatnes
Vēstnesim 100
Jaunumi
Izdevēja vēsture
Redaktori, vadītāji
Īpašie dokumenti
Video
Integrētā vadības sistēma
Kvalitātes vadības sistēma
Informācijas drošības sistēma
Publiskie iepirkumi
Visi
Aktuālie
Pabeigtie
Finanšu informācija
Publiskie pārskati
Atalgojums
Vēsture
2018 - 2015
2014 - 2010
2009 - 2005
2004 - 2000
1999 - 1992
Biežāk uzdotie jautājumi
Viegli lasīt
Rekvizīti

Aktualitātes

Jaunumi
2018
2017
2016
2015
2014
2013
2012
2011
Preses relīzes
2018
2017
2016
2015
2014
2013
2012
2011
2010
2009
Publikācijas
2018
2017
2016
2015
2014
2013
2012
2011
2010
Vēsture

Oficiālā publikācija

Kontakti

Pakalpojumi

Oficiālie paziņojumi
Iesniegšana
Apliecinājumi
Cenas
Normatīvie akti
Abonēšana / Iegāde
Jurista Vārds (drukātais)
E-žurnāls (e-versija)
Komplekts (drukātais + e-žurnāls)
Rakstu iegāde (1 vai 5)
E-žurnāla iegāde
Kur nopirkt?
Pieteikties e-versijai
Abonēšanas noteikumi
Grāmatas
Grāmatu katalogs
Grāmatu apgāds
Piegāde
Kā nopirkt?
Reklāma
LV portāls
Jurista Vārds
juristavards.lv

RSS

 

RSS ir veids, kā sekot līdzi oficiālā izdevēja jaunumiem. Izvēlieties interesējošo sadaļu un pievienojiet savā RSS lasītājā atbilstošo RSS barotni!

Aktualitātes
Jaunumi Preses relīzes


Piedāvājam arī izmantot RSS barotnes mūsu portālos: Likumi.lv un LV portāls

Lai lietotu RSS, ir vajadzīga īpaša programma — RSS barotņu lasītājs (RSS Feed Reader). Tā nav nepieciešama, ja izmantojat interneta pārlūkprogrammu (piemēram, „Opera”, „Mozilla Firefox”, „Safari”), e-pasta programmu vai interneta resursu, kura programmnodrošinājumā RSS lasītājs jau ir iekļauts.

Ja jums e-pastā ir RSS lasītājs, nospiediet RSS ikonu tajā portāla sadaļā, kuras jaunumus vēlaties saņemt savā RSS lasītājā. Nokopējiet konkrētās sadaļas barotnes adresi un iekopējiet to savā RSS lasītājā.

SAITES

 
 

Valsts institūcijas

 

Oficiālā izdevēja interneta vietnes

Tieslietu sistēma


TM padotības iestādes


Uzņēmējsabiedrības (TM valsts kapitāldaļu turētāja)

Starptautiskie resursi

Citi


NOSŪTĪT ŠO SAITI